CURRICULUM ENGINEERING IN FRENCH: THE MODEL FOR DIDACTIC TRANSPOSITION IN DEBATE
L’INGENIERIE CURRICULAIRE EN LANGUE FRANÇAISE : LE MODELE DE TRANSPOSITION DIDACTIQUE EN DEBAT
Résumé
The concept of didactic transposition, linked to the notion of scholarly knowledge, needs to be broadened so as to meet the requirements to import to school things to be taught which are not referred to academic knowledge but to linguistic practices circulating in the space of daily speech
Le concept de transposition didactique, lié à la notion de savoir savant, se trouve amené à s'élargir pour répondre aux exigences d'importer à l'école des objets à enseigner qui ne sont pas référés à du savoir académique mais à des pratiques langagières circulant dans l'espace du discours quotidien. Abstract The concept of didactic transposition, linked to the notion of scholarly knowledge, needs to be broadened so as to meet the requirements to import to school things to be taught which are not referred to academic knowledge but to linguistic practices circulating in the space of daily speech
Fichier principal
Lingenierie curriculaire en langue francaise _ le modele de transposition didactique en debat (1).pdf (655.27 Ko)
Télécharger le fichier
Loading...