, Les fonctions de l'entreprise, AFNOR, 1996.
The Role of Time in the Action of the Consumer, Journal of Consumer Research, vol.17, pp.289-302, 1990. ,
The Social Construction of Reality, 1967. ,
How Many Things Do You Like to Do at Once? An Introduction to Monochronic and Polychronic Time, vol.6, pp.17-26, 1992. ,
Le repositionnement du rôle de l'encadrement commercial intermédiaire : une approche par les représentations, Actes du 11 e Congrès AGRH, vol.13, 2000. ,
Personality and Time Attitudes, Journal of Abnormal Psychology, vol.73, pp.431-439, 1968. ,
Organizational Climate and Job Satisfaction in the Salesforce, Journal of Marketing Research, vol.13, pp.323-332, 1976. ,
L'impact de l'utilisation des applicatifs informatiques sur le travail et les performances commerciales du conseiller clientèle, 2000. ,
La "rhétorique des interfaces". Transformation des identités managériales dans le secteur bancaire, Le devenir de l'encadrement intermédiaire, dir. Trouvé P, pp.175-194, 1998. ,
, , 1977.
The Dynamism of Personal Timestyle: How We Do More in Less Time, Advances in Consumer Research, vol.21, pp.132-136, 1994. ,
Test d'une échelle de mesure de la perception du temps (Usunier et Valette-Florence, Actes des XVèmes Journées Nationales des IAE, 1991. ,
Rôles managériaux et contrôle. Explicitation des rôles dans la ligne hiérarchique du réseau d'une entreprise de service, 1999. ,
, Sociologie contemporaine, 1969.
, Misperceptions of Time in the Sales Transaction, vol.16, pp.56-58, 1989.
The Use of Time: An Integrated Conceptual Model, Journal of Consumer Research, vol.7, pp.407-419, 1981. ,
Antecedents and Consequences of Burnout in Accounting: Beyond the Role Stress Model, Behavioral Research in Accounting, vol.12, pp.31-68, 2000. ,
, Measures of Personal Time Orientation, 7 th John-Labatt Marketing Research Seminar, 1991.
, Consumer Acculturation Process and Cultural Conflict, vol.32, pp.129-139, 1995.
, The Role of Time in Theory and Theory Building, vol.26, pp.657-684, 2000.
La mise en scène de la vie quotidienne, tome 1 : la présentation de soi, 1973. ,
, Lexique des sciences sociales, 1991.
, Concepts of Time: Some Implications for Consumer Research, vol.16, pp.339-345, 1989.
What Do Managers Do? A Critical Review of the Evidence, Journal of Management Studies, vol.23, p.1, 1986. ,
La dimension cachée, 1971. ,
Au-delà de la culture, 1979. ,
La danse de la vie, temps culturel, temps vécu, 1983. ,
The Allocation of Time by Consumers, Advances in Consumer Research, vol.6, p.13, 1979. ,
The Imagination of the Future: A Hidden Concept in the Study of Consumer Decision Making, Advances in Consumer Research, vol.8, pp.187-191, 1981. ,
The Social Psychology of Organizations, 1966. ,
Exploring More than 24 Hours a Day: A Preliminary Investigation of Polychronic Time Use, Journal of Consumer Research, vol.18, pp.392-401, 1991. ,
The Development of Time Orientation Measures for Use in Cross-cultural Research, Advances in Consumer Research, vol.18, pp.135-142, 1991. ,
L'agent de maîtrise et la gestion des ressources humaines : éléments de réflexion, Le devenir de l'encadrement intermédiaire, dir. Trouvé P, pp.155-174 ,
The Demand for Consumption Time: A Longitudinal Perspective, Journal of Consumer Research, vol.8, pp.391-397, 1982. ,
Le manager au quotidien, 1984. ,
Comportement du consommateur et orientation temporelle : proposition d'une mesure opérationnelle, Actes du 15 ème Congrès International de l'Association Française de Marketing, pp.1025-1038, 1999. ,
Temps objectif, temps subjectif : vers une mesure de la pénibilité de l'attente ?, ème Séminaire de Recherche en Marketing John-Labatt, vol.7, 1991. ,
A Selective Review of Time Assumptions in Strategy Research, Academy of Management Review, vol.25, pp.796-812, 2000. ,
, On Time: Contributions from the Social Sciences, vol.9, pp.375-387, 2000.
The Sales Manager as a Role Model: Effects on Trust, Job Satisfaction, and Performance of Salespeople, Journal of the Academy of Marketing Science, vol.25, pp.319-330, 1997. ,
Role Conflict and Ambiguity in Complex Organizations, Administrative Science Quarterly, vol.15, pp.150-163, 1970. ,
The Importance of Future Time Perspective in Theories of Work Motivation, Journal of Psychology, vol.132, pp.154-168, 1998. ,
Supervisory Behavior, Role Stress, and the Job Satisfaction in Industrial Salespeople, Journal of Marketing Research, vol.20, pp.84-91, 1983. ,
, Impliquer les personnes dans l'entreprise, 1992.
Production de la société, 1973. ,
, Négociation commerciale internationale et perceptions culturelles du temps, pp.73-88, 1988.
Businesstime Perceptions and National Cultures: A Comparative Survey, Management International Review, vol.31, p.14, 1991. ,
, Construction d'une échelle de perception du temps : résultats préliminaires, 7 ème Séminaire John-Labatt de Recherche en Marketing, 1991.
Comparaison des systèmes de valeurs et des styles de temps : une étude exploratoire, Economies et Sociétés, vol.21, pp.87-115, 1995. ,
The Effect of Individual Perceptions of Deadlines on Team Performance, Academy of Management Review, vol.26, pp.586-600, 2001. ,
, Le repositionnement des rôles des professionnels en ressources humaines : impacts sur les compétences et la mobilisation, vol.24, pp.20-33, 2000.