From market orientation to brand orientation in the public sector, Journal of Marketing Management, vol.29, issue.910, pp.1099-1123, 2013. ,
Valeurs et motivations dans le service public, Revue française d'administration publique, pp.463-479, 2005. ,
De la démocratie en Amérique du Nord à l'accountability à la française Comprendre les origines sociopolitiques de l'accountability », Revue française de gestion, pp.237-99, 2013. ,
Branding and its sustainability in the public sector, Journal of sustainable development, vol.4, issue.7, pp.55-70, 2013. ,
L'économie de l'immatériel: la croissance de demain, 2006. ,
Branding management: la marque, de l'idée à l'action, 2007. ,
« Les déviances dans les organisations publiques en quête de performance. Vers une gestion prophylactique des risques de déviance, Management International, vol.16, issue.3, pp.91-100, 2012. ,
«The Public-Private Distinction in Organization Theory: A Critique and Research Strategy», Academy of Management Review, vol.13, issue.2, pp.182-201, 1988. ,
The motivational bases of public service, Public Administration Review, vol.50, pp.367-373, 1990. ,
Public management reform. A comparative analysis, 2004. ,
«Rethinking intuition», The Psychology of Intuition and Its Role, 1999. ,
«Responding to organizational identity threats: Exploring the role of organizational culture», pp.433-458, 2006. ,
Cultural aspects of public management reform, 2007. ,